V úterý 17. 10. proběhla fyzikální přednáška pro druhé ročníky a sextu s názvem „Fyzika všemi smysly“. Jedná se o projekt Matematicko-fyzikální fakulty UK, který s úspěchem funguje již od roku 2012. V průběhu dvou vyučovacích hodiny se Posluchárna fyziky proměnila v učebnu nabitou experimentováním. Cílem lektorů bylo nejen studenty zaujmout, ale ukázat jim, jak fyzika funguje v praxi na pokusech, se kterými se v běžné výuce žáci nesetkají. Dva studenti z Karlovy univerzity se své práce zhostili opravdu na výbornou a dokázali žáky zapojit a vtáhnout do hodiny. Část z nich si některé experimenty vyzkoušela na vlastní kůži, zbývající alespoň tipovali, jak by daný pokus mohl dopadnout. Při více než 20 pokusech si zájemci mohli změřit svou sílu na siloměru, ochutnat podomácku obarvené limonády, či vyzkoušet nafouknutí odpadkových pytlů.
Následující ohlasy našich žáků svědčí o velkém úspěchu celé akce:
„Přednáška byla velmi zajímavá s mnoha pokusy, které byly velmi dobře a hlavně srozumitelně vysvětleny. Pár, který přednášel, byl velice příjemný a bylo vidět, že věděli, o čem hovořili, a tudíž vystupovali i sebejistě.“
„Přednáška byla zajímavá a bavila mě. Měli to dobře promyšlené a všichni dávali stále pozor. Pokusy byly zajímavé a přitom jednoduché. Za ty dvě hodiny jsem si toho zapamatovala víc než z obvyklých hodin fyziky. Líbilo se mi, že nás aktivně zapojovali a komunikovali s námi.“
„Přednáška byla zábavná a dobré bylo, že jsme měli spoustu příležitostí se do pokusů zapojit. Doufám, že podobné přednášky budeme mít častěji.“
„Všechny pokusy byly popsány tak, aby to pochopil opravdu každý a navíc doplněny vtipným komentářem. Nemohu absolutně nic vytknout.“
„Přednáška byla příjemná, hlavně experimenty se mi líbily. Všechno bylo připravené, zapojili opravdu všechny smysly. Přednášející byli příjemní a vtipní. Všichni dávali pozor a určitě to všechny bavilo.“
„Fyziku podali jiným, zábavnějším způsobem než v klasických hodinách fyziky.“
„Ukázali nám pokusy, co nejsme schopni sami zkusit, jelikož měli vybavení, co normálně k dispozici nemáme. Měli jsme možnost tipovat výsled ky pokusu, ale většinou jsme si správně netipli. Myslím, že přednáška měla mezi studenty velmi pozitivní ohlas.“
Autor: Nedvídková Lenka Vložil: Martas